Altyazı Sinema Dergisi Ekim 2020 Sayısı

 Altyazı Sinema Dergisi Ekim 2020 SayısıKapak Konusu:
Muhteşem İlk Filmler
 
Altyazı Sinema Dergisi
Ekim 2020 Sayısı
Dijital Yayında
 
Altyazı sinema dergisinin 200’üncü sayısı olan Ekim 2020 sayısı dijital yayında
 
Altyazı Sinema Dergisi 200. sayısında Yurttaş Kane filmi başta olmak üzere on dört ilk filmi “muhteşem” yapanın ne olduğunu irdeliyor. Usta yönetmenlerin kendilerine özgü dünyalarının ‘ham madde’sine yakından bakıyor.
 
200. sayının kapağında François Truffaut klasiği 400 Darbenin (Les Quatre Cents Coups, 1959) meşhur final sahnesi var.
 
Altyazı’nın tüm sayılarına erişim sağlayan dijital abonelik kampanyası sürüyor. Derginin ücretsiz eki ‘Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’ ise, sanatsal ifade özgürlüğünün sıcak gündemini takip etmeyi sürdürüyor.
 
Kapak Konusu: Muhteşem İlk Filmler
 
Kimi gösterilir gösterilmez şanlı bir tarih yazmaya başlayan, kimi zaman içinde kıymetlenen bu klasiklerin her biri ayrı bir sinema dilinin çekirdeğini barındırıyor içinde:
 
Satyajit Ray’in çarpıcı bir sadeliği ortaya koyduğu Yol Türküsü (Pather Panchali, 1955). John Cassavetes’in Amerikan bağımsız sinemasının tohumunu ektiği Gölgeler (Shadows, 1959). François Truffaut’nun çocukluğa ve özgürlüğe melankolik övgüsü 400 Darbe (Les Quatre Cents Coups, 1959). Jean-Luc Godard’ı Fransız Yeni Dalgası’nın yıldızına dönüştüren manifesto-film Serseri  Âşıklar (A Bout de Souffle, 1960). George A. Romero’nun dehşet sinemasında bir devrim yapan başyapıtı Yaşayan Ölülerin Gecesi (Night of the Living Dead, 1968). Rainer Werner Fassbinder’in sisteme ‘sert bir yumruk’ atan ve ilk gösteriminde yadırganan Aşk Ölümden Soğuktur (Liebe ist Kälter als der Tod, 1969). David Lynch’in zihnin karanlık dehlizlerini görünür kıldığı Eraserhead (1977). izleyiciyi Wong Kar Wai’nin baş döndürücü romantizmiyle tanıştıran As Tears Go By (1988). Jane Campion’ın duygulara adanmış stilini müjdeleyen Sweetie (1989). Harmony Korine’in nihilist şiiri Gummo (1997). Lynne Ramsay’nin yas ve travmayı görselleştiren draması Sıçan Avcısı (Ratcatcher, 1999). Sofia Coppola’nın sinemadaki gençlik temsillerinde yeni bir sayfa açan filmi Masumiyetin İntiharı (The Virgin Suicides, 1999) ve Xavier Dolan’ın tam bir ‘duygusal patlama estetiği’ni perdeye taşıdığı Annemi Öldürdüm (J’ai Tué Ma Mère, 2009).
 
Altyazı’da ayrıca;
 
Rastgele Bir Film: Murat Emir Eren, Jerzy Skolimowski’nin görece az tanınan, dehşet verici klasiği The Shout’u (1978) anlatıyor.
 
Umut Tazeleyen Filmler: Eray Yıldız, Ken Loach’un karamsar yaşam koşullarının gerçekçi bir tasvirini yaptığı Kerkenez’de (Kes, 1969) gizlenmiş umudun peşine düşüyor.
 
Bir Sinema Psikopatının Listesi: Şenay Aydemir, popüler sinemanın zaaflara oynayıp galip geldiği sekiz popüler filmi bir araya getiren listesinde ‘Utanç ile Zevk Arasında’ki ince çizgide geziniyor.
 
Hareketli Kavramlar: Fırat Yücel, sinemasal tekniklere özgü kavramları ele alan köşesinde bu ay, 1950’lere kadar yaygın olan, yakın zamanda ise yeniden kimi parlak filmlerde karşımıza çıkan 4:3 çekim oranının etkisini irdeliyor.
 
Altyazı Fasikül, Özgür Sinema Gündemini Takip Ediyor
 
Sinemada ifade özgürlüğünü genişletme amacıyla yola çıkan Altyazı Fasikül: Özgür Sinema, çalışmalarını dijital mecralarda sürdürüyor.
 
Altyazı Fasikül, setlerdeki COVID-19 artışı, Batman Yılmaz Güney Sineması’nın akıbeti ve dijital platformlardaki sansür vakaları üzerine hazırladığı haberlerle özgür sinemanın gündemini takip etmeye devam ediyor. Altyazı Fasikül’ün tüm içeriklerine web sitesinden ulaşmak mümkün.
 
Altyazı’ya dijital abonelik başlatarak bu sayısını ve eski sayılarını okumak için: Altyazı Dijital Abonelik
 
  

BIR YORUM YAZIN

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir