Temmuz Dergisinin Şubat 2019 Sayısı

“Sorulur Sevdanın,
Sabahın ve Gülün
Hesabı”
 
Temmuz Dergisinin
Şubat 2019 Sayısı
Çıktı
 
Temmuz dergisisin 29. sayısı olan Şubat 2019 sayısı çıktı.
 
Derginin bu sayısında kapağa, sade bir çiçek görseliyle birlikte “Sorulur sevdanın, sabahın ve gülün hesabı” sözleri taşınmış.
 
“Varedenin Adıyla!” isimli giriş yazısında, insanın varlığı ve sahip olduğu değerler üzerinde durulmuş.
 
Dergi her zamanki gibi Hasan Aycın’ın bir çizgisi ile sayfalarını aralamış.
 
Bu sayıda şiirleriyle yer alan şairler:
Kenan Yusuf Taşkın, Mustafa Yılmaz, Ali Emre, Davut Güner, Tunay Özer, Yavuz Balı, İsmail Söylemez, Ahmet Can Altıok, Erol Yılmaz, Ayşe Altıntaş, Necati Atilla Soykan, Emrah Çiftçi, İmdat Akkoyun, Ahmet Ardıç, Ahmet Tepe.
 
Bu sayıda öyküleriyle yer alan isimler:
Hakan Kaya, Deniz Burak, Furkan Duman, Salih Ekrem Polat, Şener İşleyen, Ahmet Yetik, Afranur Karabaş.
Bu sayıda ayrıca Thomas Wolfe’un “Brooklyn’i Yalnızca Ölüler Bilir” isimli öyküsünün İbrahim Alpay tarafından yapılan çevirisi de yer almış.
 
Temmuz dergisi bu sayıda, edebiyat alanında birçok türde eser veren Bünyamin Gürel ile Selvigül Kandoğmuş Şahin’in yaptığı kapsamlı bir söyleşiyi sayfalarına taşımış.
Söyleşi “Hayat Sahnelerden, Anlardan Mürekkep Bir Tiyatrodur, Şiirdir.” başlığını taşıyor.
 
Murat Koç, “Gerçekçi ve Romantik Bir Yazar: Sabahattin Ali” isimli yazının ikinci bölümüyle romancı değerlendirmelerini sürdürmüş.  
 
Erdoğan Aydoğan “Kente Karşı Atlar” başlıklı yazısında Hüseyin Atlansoy’un şiir dünyasını yazmış.
 
Erkam Kuşçu  “Öteki’nin Sınırları Veyahut Bizim Ötekimiz” adlı çalışmasında, “öteki” olgusunu, Kafka’nın Çakallar ve Araplar Öyküsü bağlamında analiz etmiş.
 
Bu sayının deneme yazarları ve yazıları:
Mehmet Mortaş “Ölümün Gizemli Tik Tak Sesleri”
Sadullah Taşçı “Esfel”
Oktay Güler “Unutulmaz”
Mehmet Akif Şahin “Ben ve Çocuk”
Erdoğan Aydoğan “Âdem’in Hikâyesi”
 
Serkan Akın “Kitapsız Dünya” başlığı altında Raybradbury’in Fahrenheit “451”  isimli kitabını değerlendirmiş.
 
Mehmet Akif Öztürk “Tren Penceresinden Hayata Tutunan” isimli yazısında Jean-Paul Didierlaurent’in “6.27 Treni” romanını okuyucuya tanıtmış
 
Derginin son sayfaları Kemal Kurak imzalı “İyi Seneler Olsun!” isimli yazıya ayrılmış. Kurak’ın objektifinden bir fotoğrafla süslenen yazı; yeni yıl ve ona yüklenen modern anlamların bir eleştirisini sunmuş.
 
 

BIR YORUM YAZIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir