Aşkımız Aksaray’ın En Büyük Yangını

SEMRA YILMAZ Aşkımız Aksaray’ın En Büyük Yangını

SEMRA YILMAZ
Aşkımız Aksaray’ın En Büyük Yangını
 
Türk Tiyatro tarihinin önemli yazarlarından Güngör Dilmen’in yazdığı ve Sinan Pekinton’un rejisörlüğünü yaptığı Aşkımız Aksaray’ın En Büyük Yangını oyununu ilk çıktığı sıralarda izlemiştim ama yazmak bugüne nasip oldu. Sezonun açıldığı günden bu yana Ankara’da tiyatro severlerle buluşan oyun 1 Aralık’tan sonra 10 ve 11 Aralık’ta Kırıkkaleli sanatseverlerle buluşacak.
 
Aşkımız Aksaray’ın En Büyük YangınıAnkara Çayyolu Cüneyt Gökçer Sahnesinde izlemeye gittiğimde sahne müdürü Hayri Öyk’ün ilgisiyle karşılaştık. Fedakâr emekleriyle, üslubu, inceliği, dürüstlüğü ile bulunduğu görevini layıkıyla yerine getiren Hayri Öyk, her gelen seyirciyle bizzat ilgileniyordu. Gözümden kaçmayan bir detayı da yazmadan geçemeyeceğim; oyunumuzun yönetmeni Sinan Pekinton da ordaydı. Oyunun yönetmeniyle karşılaşmakta farklı ve güzel bir his oldu bizim için. Sinan Pekinton’un, 30 yıl önce rol aldığı oyununun bu kez rejisörlüğünü yaptığını da hatırlatmakta fayda var. 
 
Yerlerimizi aldıktan sonra perde açıldı ve oyunu izlemeye başladık. Oyun, 1990 yıllarında İstanbul’da yaşanan bir aşkı anlatıyordu. Sahnede o zamanın yaşamından kıyafetler, tulumbacılar, mahalleliler, sokak satıcıları, bohçacı kadınlar ve en güzeli dans vardı.
 
Oyun, saraydan uzaklaştırılarak Aksaray’ın bir sokağına gelen Mahitap’tan, aşkı uğruna Müslüman olan Arthin’den, iki sevdalının arasını yapan Firuz beyden, mahalledeki meraklı kadınlardan, kabadayılardan oluşan eğlenceli bir konusu vardı.
 
İstanbul’da büyük bir yangın çıkmış ama sebebini bilen yok, yazarımız da demiş ki bu yangının nedeni olsa olsa Aşk’tır. Aşk bu; dağları da deldirir dünyayı da yakar. Hele aşk dediğin umutsuz ise…
 
Dekor tasarımını Hasan Yavuz’un, kostüm tasarımını Ceren Karahan’ın, ışık tasarımını Zeynel Işık’ın, müziklerini Nedim Yıldız’ın, dans ve hareket düzeninin Asena Melikeoğlu’nun yaptığı oyunda Ebru Uysal, Ali Fuat Davutoğlu, Ergin Özdemir, Hüseyin Özgür Cengiz, Özgür Deniz Kaya, Burçak Kaya, Tamay Açıkel, Volkan Demirer, Sinem Lökbaş, Meray Saygı, Ezel Erkman, Fikriye Musluoğlu, Gül Öz, Öykü Yılmazer, Buse Çağla Çelik, Dilek Ersoy, Cem Sel, Kağan Tekin, Volkan Çendik rol alıyor. Hepsinin emeğine sağlık.
 
Ankara’ya gelen oyunlar10-14 Aralıkta
Ankara’ya Gelen Oyunlar!
 
Yazımın başında belirttiğim gibi 1 Aralıktan sonra Aşkımız Aksaray’ın En Büyük Yangını  oyunu turneye çıkıyor. Aynı zamanda Ankara’ya da 10-14 Aralık tarihleri arası diğer illerden oyunlar geliyor. Peki, hangi oyunlar geliyor diye sorarsanız onlara da şöyle bakalım.
 
  • Şehbenderzade Filibeli Ahmed Hilmi’nin yazdığı, Dursun Gürlek’in eski Türkçeden çevirdiği, İpek Atagün Gezener’in yönettiği Diyarbakır Devlet Tiyatrosu yapım “Amak-ı Hayal” , Akün Sahnesinde;
  • Haldun Dormen’in yazdığı ve Sabri Özmener’in yönettiği İzmir Devlet Tiyatrosu yapımı “Kantocu”, Şinasi Sahnesinde;
  • Gökçe Kurt Elitez’in derleyip yönettiği İstanbul Devlet Tiyatrosu yapımı “Bir Nefes Dede Korkut”, Stüdyo Sahnesinde;
  • Haldun Taner’in yazdığı ve Bora Özkula’nın rejisörlüğünü yaptığı Bursa Devlet Tiyatrosu yapımı “Keşanlı Ali Destanı”, Küçük Tiyatroda;
  • Cevat Fehmi Başkut’un yazdığı ve K. Alpay Aksum’un yönettiği Antalya Devlet Tiyatrosu yapımı “Buzlar Çözülmeden” Altındağ Tiyatrosunda;
  • Ömer F. Oyal’ın yazdığı ve Hakan Çimenser’in yönettiği İstanbul Devlet Tiyatrosu yapımı “Uçmak “Hezarfen Ahmed Çelebi” Cüneyt Gökçer Sahnesinde;
  • Asiye Demet Köse ve Volkan Ateş Gündüz’ün yazdığı Volkan Ateş Gündüz’ün yönettiği Sivas Devlet Tiyatrosu yapımı “1919 Şafak” İrfan Şahinbaş Sahnesinde Ankaralılarla buluşmaya hazırlanıyor.
Geçtiğimiz günlerde Türkiye için son derece gurur verici olan bir gelişme yaşandı bildiğimiz gibi… 47. Uluslararası Emmy Ödülleri’nde “Şahsiyet” dizisindeki performansıyla en iyi erkek oyuncu ödülüne Haluk Bilginer layık görüldü. Buradan kendisini tebrik ediyor ve onun sözleriyle satırlarıma son vermek istiyorum. “Oyuncunun er meydanı tiyatro sahnesidir. Tiyatro sahnesinde arada hiçbir aracı olmadan seyirciyle baş başa kaldığı yerde aktör, aktör müdür değil midir anlaşılır. Sinemada ve televizyonda pek anlaşılmaz ve televizyonda oyunculuk öğrenilmez. Dizilerde oynarsınız ama oyuncu olamazsınız.
 
 

BIR YORUM YAZIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir