Temmuz Dergisinin Ocak 2018 Sayısı

Kapakta Filistin Var
Temmuz Dergisinin
Ocak 2018 Sayısı
Çıktı
 
Temmuz dergisinin 18. sayısı olan Ocak 2018 sayısı çıktı.
 
Kudüs’ü, Filistin’i ve bunların şahsında sembolleşen Hanzala’yı Naci El Ali’nin çizgileriyle kapağına taşıyan dergi, kapakta Zarifoğlu’nun “Filistin, sen işine bak, kar toprağını/Yoğur gazabını Yaradanın” dizelerine yer vermiş.
 
Temmuz dergisinin bu sayısı 88 sayfa.
 
Temmuz’un bu sayısında Murat Koç’un, Necmettin Asma ile “Çizgi ve Sanat” üzerine yaptığı geniş kapsamlı bir röportaj var.
 
Temmuz’un Ocak sayısı Kudüs’e, Filistin’e adanmış ve “Sen Ey Başı Dik Onur Ağacı!” başlığıyla yayınlanan giriş yazısı da Kudüs’ün zihinlerdeki, kalplerdeki yerini haykırmış.
 
Hasan Aycın’ın etkili bir çizgisiyle okuyucusuna merhaba diyen Temmuz’un bu sayısında şiirleriyle yer alan şairler; Âdem Yazıcı, Mustafa Yılmaz, Necati Atilla Soykan, Ümit Çiçekli, Yunus Emre Altuntaş, M. Akif Şahin, Nurettin Durman, Arif Mete, Erol Yılmaz, Yunus Çolakoğlu, Ayşe Çelikkaya, Naman Bakaç, Mehmet Gemci.
 
Bu sayıda öyküleriyle yer alan öykücüler; Ali Emre, İlknur Pamuk, Ayşe Sena Er, Aysun Bahar Asar, Davut Güner, Kaan Yusuf Çotuk, Zeynep Kahraman Füzün.
 
Erdoğan Aydoğan“Şairin Filistin’i” isimli yazısında ‘el öpmeyen şiirler yazan’  NizarKabbani’yi ve onun Filistin’i anlattığı şiir dünyasını ele almış.
 
Mustafa Bostan “Şair Direnişi: Cahit Zarifoğlu Örneği” başlıklı incelemesinde görkemli şiirlere imza atan Zarifoğlu’nun Filistin-Kudüs sevdasını irdelemiş.
 
Serkan Akın Filistinli önemli bir mücadele adamını, etkili bir yazarı birçok yönden incelemiş, “Militan Bir Novelist: GassanKanafani” adlı yazısında.
 
Sinan Ön Filistin konusunu “Zulüm ve Adalet Terazisi Filistin” başlığı taşıyan denemesiyle ele almış bu sayıda.
 
Merhume Özlem Hicran Özyurt’un 2003 yılında yazdığı “RachelCorrie: İnsanlığın Öze Dönüşünü Yeşerten Çiçek” isimli yazısı ile Rachel  ve onurlu duruşu bir kez daha yâd edilmiş.
 
Mustafa Yılmaz“Direnen Çocuk Ellerinden Viyola Çizmek” başlıklı yazısında Filistin intifadalarını ve intifadanın sembollerinden biri olan Remzi Ebu Rıdvan’ın ilginç ve umut dolu hikâyesini işlemiş Ocak sayısında.
 
 Mehmet Mortaş“Kalpte Kurulan Şehir Kudüs” ve Mustafa Nezihi Pesen “Kudüs’te Bir Gök Sofrası Kuruluncaya Kadar” isimli yazılarıyla o mübarek beldeyi coşkun bir hissiyatla satırlara dökmüşler..
 
 Metin Acıpayam  “Kudüs Araştırmalar Merkezi ve ‘Kudüs Edebiyatı’ Dersi” adlı yazısında Kudüs-Filistin duyarlılığının bilince dönüşmesi ve kalıcı kılınması için önemli öneriler sunmuş.
 
Osman Yağmur “Kudüs mü Bizim İçimizde Olmalı? Yoksa Biz mi Kudüs’ün İçinde Olmalıyız?” başlığını taşıyan yazı dizisinin ilkinde yakın zaman önce yaptığı Kudüs gezisinde müşahede ettiği hakikatleri paylaşmış okuyucularla.
 
Gökhan Ergöçün ise Filistin’in sembol ismi ve geçtiğimiz günlerde şehit edilen Ebu Süreyya’yı andığı “Ebu Süreyya Gibi: Ayakta ve Dimdik” isimli yazısında Filistin-Kudüs sevdasına tercüman olmuş.
 
İsmail Süphandağı“Anadolu’da…” başlığı taşıyan denemesinde Anadolu’yu ve insanını gerçeklik ve yapaylık temelinde irdelerken önemli noktalara temas etmiş.
 
Sait Altın “Çocukluğum” isimli denemesiyle bu sayıda yer almış.
 
Büşra Ceyran önemli bir kitabı, IvanIllich’in “Okulsuz Toplum” isimli kitabını tüm yönleriyle değerlendirmeye çalışmış “Değerlerin Kurumsallaşmasına Karşı Bir Manifesto; Okulsuz Toplum” başlığı taşıyan yazısında.
 
Şakir Kurtulmuş “Günlerin İzi” adlı yazısında okuyucuyu birçok kitapla tanıştırmış.
 
Kemal Kurak  “Yine Akşam Oldu…” isimli yazısıyla okuyucuyu Anadolu Hisarı ve Üsküdar civarında küçük bir akşamüstü gezintisine çıkarmış.
 
Derginin son sayfasında Necmettin Asma’nın çizdiği Mavi Marmara şehidi Uğur Süleyman Söylemez’in portresine yer verilmiş.
 
Temmuz dergisi, Ocak sayısında, Necmettin Asma ile yapılan ve çizerin çizgi serüvenine, sanatla ilgili düşüncelerine değinen bir röportaja da yer vermiş. Murat Koç’un sorularına Asma’nın verdiği ayrıntılı ve samimi cevaplarda çizgiyle, sanatla ilgili okunmaya değer bilgiler var.
 
 
 

BIR YORUM YAZIN

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir