Temmuz Dergisinin Şubat 2018 Sayısı

Güzelliği
Putlar Deviren
Çocuklarız
 
Temmuz Dergisinin
Şubat 2018 Sayısı
Çıktı
 
Temmuz dergisinin Şubat 2018 sayısı olan 19. sayısı çıktı.
 
Temmuz dergisinin Şubat 2018 sayısı olan 19. sayısının kapağında yer alan “Güzelliği putlar deviren çocuklarız” sözü, kapağın taşıdığı mahiyetin altını kalınca çizmeye yetmiş.
Arka kapakta ise Şehit MalcolmX’in şu sözleri var: “Zulüm, kısmak istediği sesi nâra yapar. Ve bazı ölüler, yaşayanlardan daha yüksek sesle konuşur.”
 
Varlığın İçli Şarkısına Kulak Vermek” başlığını taşıyan bu ayki giriş yazısı dikkat çekici.
 
Hasan Aycın’ın bir çizgisi ile sayfalarını açan Temmuz dergisinin Şubat sayısında şiirleriyle yer alan şairler: Nurettin Durman,  Nilüfer Zontul Aktaş, Mustafa Yılmaz, Âdem Yazıcı, Mehmet Gemci, Yunus Emre Altuntaş, Kevser Evsen, Zeki Altın, Arif Mete, Erol Yılmaz, İbrahim Halil Sönmezgül.
 
Öyküleriyle bu sayıda yer alan isimler: Eminenur İskender, Şener İşleyen, Kenan Yusuf, Ayşe Sena Er, Egemen Doğan, Zeynep Kahraman Füzün.
 
Murat Koç, roman değerlendirmelerine bu sayıda “27 Mayıs Romanları” başlıklı yazısıyla devam etmiş.
 
Mustafa Yılmaz, “Minareden Saat Kulesine Zamanın Seküler İnşası” isimli yazısında, zamanın/vaktin kavramsal çerçevesini belirlerken seküler inşanın zaman üzerindeki sembolik ve aktüel etkilerinin de portresini çizmiş.
 
Mahmut Celal Özmen, “İnsan ve Sanat” ilişkisini yazmış.
 
Sinan Ön, Ragıp el-İsfahani’nin “Tabak, İçini Dolduran Şeyle Değerlenir” sözünü denemesinin başlığına taşımış. Yabancılaşma ve lümpenleşme olgularını, birey ve toplum planında Batı merkezli bir eleştiriye tabi tutmuş.
 
Mustafa Bostan, “Maraş'ın Kurtuluşu Işığında Rasim Özdenören'in 'O Zaman' Hikayesi” adlı yazısında, Rasim Özdenören’in Fransız işgaline karşı Maraş halkının gösterdiği direnişi anlattığı “O Zaman” isimli hikayesini sayfalara taşımış.
 
Mehmet Mortaş “Külü Olmayan Acı” başlığını taşıyan denemesinde, acıyla harmanlanmış, okuyucuyu acılarına tanık kılan sahici değinilerde bulunmuş.
 
Kitap değerlendirmelerinde Hüseyin Cömert, Fatma Barbarosoğlu’nun öykü kitabı “Mutluluk Onay Belgesi”ni okuyucuyla buluşturmuş; Mehmet Solak, Duran Boz’un editörlüğünde çıkan “Okuma Hikâyeleri” ve “Yazma Hikâyeleri” isimli iki önemli kitabı tahlil etmiş. Sadık Koç, Emin Gürdamur’un “Atları Uçuruma Sürmek” isimli ilk öykü kitabını “Etkileyici, Gerçekçi, Çarpıcı: Atları Uçuruma Sürmek” başlıklı yazısında ayrıntılarıyla ele almış. Mehmet Âkif Öztürk ise Alman Edebiyatı’nın son dönemdeki önemli yazarlarından TilmanRammstedt’in dilimize çevrilen tek kitabı olan “Çin İmparatoru” isimli novellayı “Çin’e Gidemeyen Çin İmparatoru” adlı yazıyla okuyucunun dikkatine sunmuş. Yavuz Balı, “Sol Edebiyatın Yitik Muhteviyatı Ve Orhan Pamuk’un Bigâneliği ‘Kafamda Bir Tuhaflık’ Örneği” başlıklı yazısında son yıllarda sol edebiyatın muhteviyatta yaşadığı yetersizlikleri ve yozlaşmayı Orhan Pamuk’un anılan romanı üzerinden değerlendirmiş.
 
Erkam Kuşçu “Hakikat Arayışında Sinema: Buğday” başlığını attığı yazıda son aylarda birçok yönden tartışılan ve uzun süre gündemde kalan Semih Kaplanoğlu’nun “Buğday” isimli filmini teknik, estetik ve anlatım yönlerinden geniş biçimde ele almış. 
 
Kemal Kurak, 2018’e saatler kala sokağın yaşadığı keşmekeşi, anı dondurduğu bir fotoğraf eşliğinde yorumlamış.
 
Son sayfada ise Necmettin Asma’nın bir çizgisi var.