“Dergâh” Dergisinin Haziran 2016 Sayısı

Dergah-Dergisi--Haziran-2016--sayısı-kapakAttilâ İlhan’ın
Kendi Kaleminden
Biyografisi
“Dergâh” Dergisinin
Haziran 2016 Sayısında
 
"Dergâh" dergisi 316. sayısında Dergâh Yayınları arşivinde bulunan Attilâ İlhan biyografisini yayınlamış.  Attilâ İlhan, Dergâh’ın biyografi talebini cevaplarken, şiirini tahlil yönteminden ötürü Mehmet Kaplan’a serzenişte bulunmayı da ihmal etmemiş.
 
Selma Yıldırım Kıldan, Nazım Payam, Hümeyra Büşra Doğan, Taner Sarıtaş, Vural Kaya, Ahmet Akif Dağ, Umut Cemal, Silvan Alp ve Mehmet Şahinkoç bu sayının şairleri.
 
Yakup Öztürk, Müzeyyen Çelik Kesmegülü ve Nadir Aşçı ‘derkenar’ sütunlarında yazmışlar.
 
Yunus Meşe ve Mukadder Gemici Haziran sayısının hikâyecileri…
 
Fatma Barbarosoğlu, hem seçtiği fotoğraf hem de fotoğrafı yorumlayışıyla yine okuyucuyu şaşırtmış.
 
Atakan Yavuz, Musab Kırca’nın ilk şiir kitabı ‘Düşerken Öğrendiğimiz Yasalar’ı değerlendirmiş.
 
Abdullah Uçman, doğumunun yüzüncü yılı münasebetiyle Behçet Necatigil hakkında öğretici bir yazı kaleme almış.
 
Sonia Mpaimpourntidou, Yunan edebiyatının saygın ismi Aleksandros Papadiamantis’i yazmış.
 
Necip Tosun, Mehmet Kahraman’ın ilk hikâye kitabı ‘Işıklar Açık Kalsın’a ışık tutmuş.
 
Alâattin Karaca, Güray Süngü’nün romanı ‘Mehmet’i Sakatlayan Serçe Parmağı’ hakkında bir eleştiri kaleme almış.
 
Bu sayıda ‘Orta Sayfa’ konuğu, uzun yıllardır Kitap-lık dergisinin editörlüğünü yapan, hikâyeci Murat Yalçın. Yalçın, okurlarla edebiyatın son 25 yılına tanıklığını ve dergicilik serüvenini paylaşmış.
 
Serdar Arslan, iki yıl önce Haziran ayında kaybettiğimiz Ayşe Şasa’yı bir deneme ile hatırlatıp, anmış.
 
Muhammet Safa, genç yönetmen Mustafa Kara’nın son filmi ‘Kalandar Soğuğu’nu eleştirmiş.
 
Feyza Betül Aydın, Thomas Bernhard’ın ‘Kireç Ocağı’nı yazmış.
 
Handan Arıkan, Adelle Waldman’dan yaptığı bir çeviriyle dergiye katkıda bulunmuş: Roman karşıtlarına bir cevap…
 
Bilal Kemikli’nin makalesi, Ahmet Yesevî’nin ‘hikmetler’inin mihveri sayılan ‘Hakîkat-ı Muhammediye’ hakkında.
 
Hasan Yüksel, hocası Bahaeddin Yediyıldız’ı anlatmış.
 
Muhammed Mehdi, Diyarbakır’ın son hâlini şiirsel bir metinle resmetmiş: Dört Kapılı Hüzün…
 
Arka kapakta yine Mustafa Kutlu’nun bir kısa hikâyesi var: “Beyaz”
 
 

BIR YORUM YAZIN

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir