blank

Dergâh Dergisinin Haziran 2017 Sayısı

blankOrta Sayfa Konuğu:
Mehmet Kahraman
 
Dergâh Dergisinin
Haziran 2017 Sayısı
Çıktı
 
Dergâh dergisinin Haziran 2017 tarihli 328. Sayısında Cahit Zarifoğlu’nun hiç bilinmeyen bir günlüğü tanıtılıyor. Ayşe Olgun’un etraflı tanıtım yazısından, günlüğün, Cahit Zarifoğlu ve aile mensupları tarafından düzensiz olarak tutulmuş bir defter – albümden oluştuğunu anlıyoruz.
 
Mustafa Kara, kapaktan yayımlanan ‘İşteyici’ başlıklı yazısında, çocukluk Ramazanlarına ait bir hatırasını paylaşmış.
 
Haziran sayısının şairleri: Mert Mevlüt Gökçe, Aleyna Yıldırım, Mehmet Aycı, Büşra Bilgiç, Taner Sarıtaş, Cafer Keklikçi, Orhan Tepebaş ve Yasemin Mutlu.
 
Derkenar sütununda Erhan Genç ve Şadi Kocabaş’ın yazıları var.
 
Fatma Barbarosoğlu, Kürşat Çelik ve Mustafa Başpınar Haziran sayısına hikâyeleriyle katkıda bulunan isimler.
 
Mustafa Özel, Halide Edip’in ‘Yeni Turan’ından Türkiye’nin bazı yaralarına merhem olacak bir reçete çıkarmış.
 
Çeviri sayfasında E. A. Stallings’in kısa ama meseleyi özetleyen bir yazısı var: ‘Şiire gerek var mı?’ Yazıyı tercüme eden isim ise Atakan Yavuz.
 
Necip Tosun, bu kez bir hikâyecinin romanını değerlendirmiş. Tosun’un ayna tutuğu ‘Kaybolmuş Kaderler Müzesi’ Handan Acar Yıldız’ın ilk romanı.
 
Elif Aksan, yazısında Rus yazar İvan Gonçarov’un ‘Oblomov’ romanından yola çıkarak, 19. yüzyılın ikinci yarısındaki Rus ve Türk toplumunu kıyaslamış.
 
Haziran sayısının Orta Sayfa konuğu hikâyeci Mehmet Kahraman. Abdullah Harmancı, Kahraman’la yazma serüveni ve Konya günleri üzerine Dergâh için konuşmuş.
 
Osman Özbahçe, ‘Kültürün sınırı şiir’ adlı yazısıyla şiir ile kültür arasındaki sınıra dikkat çekmiş.
 
Feyza Betül Aydın, uzun bir maceradan sonra yeniden İstanbul’a getirilen Yusuf Franko Paşa’nın karikatür albümünü tanıtmış.
 
Serdar Arslan, metninde BBC belgesellerinin kurmaca mantığını ve niyetini sorgulamış.
 
Özkan Gözel, Ebu’l Hasan Harakânî’den hareketle ‘kendisizleşerek kendi olmak’ ve bu yolla hürleşmek meselesini irdelemiş.
 
Abdullah Uçman, Şâir-i âzam Abdülhak Hâmid’in ‘Finten’ isimli piyesinin yayımlanışı dolayısıyla düzenlenen iki yemekli toplantının belgelerini paylaşmış.
 
Arka kapakta ise Mustafa Kutlu’nun ‘Dua’ başlıklı bir denemesi var.
 
 
 

BIR YORUM YAZIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir