İdris Bostan
Dergâh Dergisinin
Mart 2021 Sayısı
Çıktı
Dergâh dergisinin 373’üncü sayısı olan Mart 2021 sayısı çıktı
Bu sayıda Feyza Cinser, Necip Fazıl’ın “Çile” şiirinin şimdiye kadar hiç bilinmeyen ilk hâlini gün yüzüne çıkarmış. Şiirin bu ilk hâli “Tanrım Diledi ki” başlığıyla yayımlanmış.
Mehmet Sümer ise, Hüseyin Daniş’in kendi kaleminden özgeçmişini Almanya’da neşredilmiş Farsça bir derginin sayfalarından dergiye taşımış.
Bu sayıda şiirleriyle yer alan şairler:
Ayşe Nur Biçer, Nergihan Yeşilyurt, Kadir Korkut, Enes Gündoğdu, Murat Çetin, Levent Dalar, Zekiye Demir, Selma Yıldırım Kıldan ve Taha Tayyib Karaaslan
Erhan Genç ve Ahmet Duran Arslan ‘derkenar’ sütunlarında yazmış.
Bu sayıda hikâyeleriyle yer alan isimler:
Aysun Ellidokuzoğlu, Emine Altınkaynak ve Bekir Şamil Potur.
Mustafa Özel’in makale başlığı manidar: “Altta Kalan Tek Ulus: Borçlular!”
Selim Karlıtekin, Maurizio Lazzarato’dan tadımlık bir bölüm çevirmiş.
Ali Ayçil, derginin Mart 1990 tarihli ilk sayısına da gönderme yapan bir metin yazmış: “Yerlilik Daima!”
Makbule Nur Ayan, Jérôme Dupuis imzalı bir yazıyı Dergâh için tercüme etmiş. Yazı, Proust’un ünlü romanı ‘Swann’ların Tarafı’nın editörler tarafından nasıl ıskalandığına değiniyor.
Bu sayının ‘Orta Sayfa’ konuğu İdris Bostan Hoca. Halil Solak’ın hazırladığı söyleşide bir ilim adamının nasıl yetiştiğine şahitlik edeceksiniz.
Münire Daniş, iki ayda bir kaleme aldığı sinema eleştirilerine bir yenisini eklemiş. Daniş, bu sayıda ‘Azizler’ filmini değerlendirmiş.
İsmail Kara yakın tarihimizi tamire yarayacak notlar paylaşmaya devam etmiş.
Fulya İbanoğlu, Seyfeddin Hüsnü Toray’ın bir resminden hareketle denize bakan tekkelere odaklanmış.
Mustafa İsmet Uzun, ‘TDV İslâm Ansiklopedisi’ Ayasofya maddesinin nasıl hazırlandığını anlatmış.
Arka kapakta Mustafa Kutlu’nun “Hayatın Rengi” başlıklı denemesi var.
Dergâh Dergisinin Mart 2021 Sayısı