Altyazı Sinema Dergisinin Ocak 2021 Sayısı

Altyazı Sinema Dergisinin Ocak 2021 SayısıKapak Konusu:
“Sinemada Ev”
 
Altyazı Sinema Dergisinin
Ocak 2021 Sayısı
Dijital Yayında
 
Altyazı sinema dergisinin 203’üncü sayısı olan Ocak 2021 sayısı dijital yayında
 
Bu sayıda; The Midnight Sky’ın yönetmeni ve başrol oyuncusu George Clooney ile gerçekleştirilen bir özel röportaj var. ‘Sinemada Ev: Yuva, Sığınak, Hapishane’ başlıklı dosyada ev kavramının sinemadaki farklı yansımalarına yakından bakılmış.The Midnight Sky’ın (2020) yönetmeni ve başrol oyuncusu George Clooney, Altyazı’nın Ocak sayısı için Ali Deniz Şensöz’ün sorularını yanıtlamış.
 
Ayrıca, ‘evimiz dünya’ fikri etrafında şekillenen filmden yola çıkarak ev kavramının sinemadaki farklı yansımalarını ele alan bir dosya var. Clooney ‘ev’in kaotik hâlinden herkes gibi endişeli ancak umudu elden bırakmış değil:
 
“Hikâyeleri daha politik bir düzleme oturtmak için çabaladığım filmler oldu fakat The Midnight Sky bu anlamda daha ziyade ‘toplumsal’ diyebileceğim meselelerle ilgilenen bir film. (…) Dünyanın sonu meselesinin, çok kırılgan bir mesele olduğunu görmezden geliyoruz. İçimizde güçlü bir hayatta kalma güdüsü var, sanki yok edilemezmişiz gibi geliyor. (…) Dikkatli ve gayretli olmalıyız. Barış da tıpkı savaş gibi, süregiden bir mücadele gerektiriyor.”
 
Kutlukhan Kutlu, ‘Büyük Ev Nerede?’ başlıklı yazısında, sinemada şiirsel bir ev algısına vurgu yapan filmleri ele almış. Sayısız göçebelik serüvenine sahne olan sinemanın kendisinin de mobil bir ‘ev ötesinde ev’ olup olamayacağını sorgulamış.
 
Ahmet Gürata, Necati Sönmez ve Aslı Ildır, bir evi mesken tutmanın kısıtlayıcı fiziksel koşulları içinden şaşırtıcı biçimde özgün ve ufuk açıcı sonuçlar çıkarmış belgesel örneklerini incelemişler.
 
Erman Ata Uncu’nun ‘Kutu Kutu Evler’ başlıklı yazısı, okuru çok iyi bilinen bir sinemasal imgeye, ‘Amerikan banliyö evi’ne götürmüş.
 
Selin Gürel, 70’ler Yeşilçam klasiklerindeki ‘aile evi’nin tam olarak nasıl bir nostaljiye denk düştüğünü anlatmış.
 
‘Aile evi’ kavramının karanlık yüzüne ise, Coşkun Liktor’un Haneke’den Lanthimos’a ve Teksas Katliamı‘na (The Texas Chainsaw Massacre, 1974) uzanan yazısıyla bakılmış.
 
Canan Balan, evin sinema tarihi boyunca pek az (ve çoğu kez de failin gözünden) kayda alınmış bir dehşetinin, ‘ev içi şiddet’in farklı yansımalarına odaklanmış.
 
Eren Odabaşı diaspora öyküleri anlatan filmleri, bu filmlerde kahramanların zihninde yaşayan ‘soyut ev’leri ele almış.
 
Enis Köstepen ise Yeni Türkiye Sineması anlatılarında ‘ev’e yüklenen farklı anlamları incelemiş.
 
Altyazı Fasikül: Özgür Sinema
 
Altyazı’nın sinemada ifade özgürlüğüne odaklanan mecrası Altyazı Fasikül: Özgür Sinema yenilenmiş web sitesiyle yayında. Sinemacılara yönelik hak ihlallerinden pandemi dönemindeki set koşullarına, sansür vakalarından toplumsal cinsiyet eşitliğine özgür sinemanın gündemi Altyazı Fasikül’ün web sitesinden ve sosyal medya hesaplarından takip edilebiliyor. Altyazı Fasikül’ün tüm içeriklerine web sitesinden ulaşmak mümkün. Sitede söyleşi ve yazıların yanı sıra, özgür sinema gündemini tutan videolara, bağımsız sinemanın aktörleriyle gerçekleştirilmiş tartışmalara ve Fasikül’ün çağrısıyla pandemi döneminde üretilmiş İçeriden Dışarıya filmlerine de ulaşmak mümkün.
Altyazı Sinema Dergisinin Ocak 2021 Sayısı
 

 

BIR YORUM YAZIN

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir