Temmuz Dergisinin Mart 2018 Sayısı

“Gün Olur
Yorulurum
İnsan Olmaktan”
 
Temmuz Dergisinin
Mart 2018 Sayısı
Çıktı
 
Temmuz dergisisin 20. sayısı olan Mart 2018 sayısı çıktı.
 
Temmuz dergisinin bu ayki kapak görseli oldukça dikkat çekici. Kapakta “Gün olur, yorulurum insan olmaktan.” sözü öne çıkarılmış.
 
Temmuz’un bu sayısında Ercan Ata’nın Tunay Özer ile “Şiir Yolculuğu Üzerine” yaptığı derinlikli bir röportaj da yer almış.
 
Bu sayının “Yenilmez Bir Mevsimdir Ölümüm” başlığını taşıyan giriş yazısı Guta’ya adanmış.
 
Hasan Aycın’ın etkileyici bir çizgi çalışmasıyla sayfalarını aralayan derginin,  şiirleriyle bu sayıda yer alan şairleri: Nurettin Durman, Tunay Özer, Selda Yarar, Ahmet Laçin, Mehmet Âkif Öztürk, Necati Atilla Soykan, Erol Yılmaz, Yunus Çolakoğlu, Mehmet Gemci, Kevser Evsen, Ahmet Tepe, Burak Kara, Şener İşleyen.
 
Bu sayıda öyküleriyle yer alan öykücüler; Bünyamin Sevim, Çiğdem Yılmaz, Abdullah Yıldırım, Ayşe Sena Er, Sefa Toprak.
 
Erdoğan Aydoğan, Türkçe Şiirlerde Kudüs: Sezai Karakoç’un ‘Alın Yazısı Saati’ yazısında, Karakoç’un mezkûr şiirini Kudüs’ü her yönden merkeze alarak ayrıntılı biçimde işlemiş.
 
Murat Koç, dönem romanları incelemelerine, Attilâ İlhan’ın Kaleminden 27 Mayıs yazıyla devam etmiş.
 
Emine Nur Çakır, 'Yetmiş'lerin Çocukları yazısında, 70’lerin Türkiye’sindeki sosyal hayatı ve o dönemin yaşantısını tanıkların aktarımlarıyla sunmuş.
 
Mehmet Mortaş, Devrik Bir Sözdür İnsan idenemesinde insanın farklı veçhelerini devrik sözlerle anlatmış.
 
Fikir İşçisi yazısında Kenan Yusuf, Cemil Meriç’in yaşamını ve düşünce dünyasını eşi Fevziye Hanım’ın gözlerinden görmemizi sağlamış.
 
Sinan Ön, Her Ağacın Kurdu Özünden Olur! denemesinde yoksullaştırılan dünyanın yozlaştırıcı egemenlerinin ideolojik ve hegemonik karakterlerine ışık tutmuş.
 
Ercan Ata ise Boşluk yazısında varlık ve yokluk temelinde yaşamı kuşatan boşluk üzerine düşünmüş.
 
Hüseyin Cömert, Naime Erkovan’ın “Olay Berlin’de Geçiyor” isimli öykü kitabını Almanya Acı Vatan yazısında ele almış.
 
Sadık Koç, Ayağını Bastığı Yerden Konuşan, Ferah ve Özgün Şiirler isimli yazısında Ceylan Öztürk’ün “Sultançiftlik Kadar Bir Çiçek” adlı ilk şiir kitabını değerlendirmiş.
 
Zeynep Kahraman Füzün, Kâfur Kokan Ölülerin Ortasında Bir Heykeltıraş: Cevat yazısında, Iraklı yazar Sinan Antûn’un “Yalnız Nar” isimli romanını başta Irak’ta yaşanan işgal olmak üzere Ortadoğu’nun makûs kaderi olan savaşlar bağlamında irdelemeye çalışmış.
 
Adem Yazıcı Hüzün ve Öfke Çok Yakışır Bize yazısında Adem Turan’ın “Ateşte Yıkanmış Atlar” adlı şiir kitabını değerlendirmiş.
 
Baran Güzel ise Carsten Jensen’in “İlk Taş” isimli savaş romanını İyinin ve Kötünün Ötesinde yazısında incelemiş.
 
Büşra Ceyran, Buğday: Umudun Tohumunu Sinemadan Yeşertmek yazısında, Semih Kaplanoğlu’nun Buğday filmini geniş bir perspektifle değerlendirmiş.
 
Büşra Karadeli Kanat, Bosna izlenimlerini Yorgunluğun Başkenti; Saraybosna başlığıyla bir gezi yazısına dönüştürmüş.
 
Kemal Kurak ise fotoğrafladığı martıların dünyasına dalarak, insanlarla martılar arasındaki ilişkiyi sıcak bir anlatımla aktarmış, Ah Şu Martılar denemesinde.
 
Dergisinin son sayfasını Necmettin Asma’nın çizdiği Sezai Karakoç Portesi süslemiş.
 
 

BIR YORUM YAZIN

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir